Nieuws
Nedpack
verovert de wereld
Voordat
een product uiteindelijk in het schap van de supermarkt kan liggen, is heel
veel techniek nodig. Een van die technieken is bijvoorbeeld het op pallets
stapelen (palletiseren) van de dozen of trays bij voedingsmiddelenproducenten.
Pieter Hannessen heeft zich altijd bezig gehouden met de vraag hoe deze
producten tijdens het verpakkingsproces zo efficiënt mogelijk door de
productielijn kunnen worden getransporteerd. Door de ontwikkeling van
productliften en palletiseermachines is zijn bedrijf Nedpack inmiddels een
grote speler in de âEnd of line packagingâ industrie. Een uit de hand gelopen
hobby werd het streven naar perfectie.
Na
22 jaar dienstverband bij Ridder Machinebouw startte Hannessen zijn eigen
onderneming Nedpack in 1995. âIk ben begonnen met onderhoud en service van
machines in productverpakkingslijnen. Maar al gauw ben ik mij gaan richten op
de productie van transporteurs in het eindverpakkingsproces van de
voedingsmiddelenindustrie. Ik merkte dat robots die producten optillen beperkt
waren in hun mogelijkheden, bijvoorbeeld doordat zoân robotarm niet alle
afmetingen van verpakkingen aan kan. Het was voor mij een uitdaging om hiervoor
een betere oplossing te vinden. Dat idee had ik al vijftien jaar en wij hebben
dat als Nedpack uitgevoerd en
geperfectioneerd.â
âZo
ook bij productliften, waar we ons als Nedpack ook in hebben gespecialiseerd.
Elke machinebouwer of integrator kan wel een productlift bouwen, maar vaak zijn
die veel te duur. Wij hebben veel patenten en konden de productlift daardoor
steeds verder doorontwikkelen. In 2008, na de laatste doorontwikkeling, was het
prijstechnische concept zo interessant dat het tijd was om er de wereld mee in
te gaan. Om wereldwijd te kunnen verkopen, moesten onze machines dusdanig zijn
opgebouwd dat ze serieproductie aankunnen. Over de productie van de eerste
driehonderd liften hebben we zoân negen jaar gedaan. Maar alleen in dit jaar al
verwachten we tweehonderd productliften te maken. In de toekomst worden dat er
zelfs duizend per jaar.â
Wilma en Pieter Hannessen (Foto: Foto Merjenburg) |
De uitbreiding van de activiteiten kan ook worden afgeleid uit het aantal beurzen waar Nedpack is vertegenwoordigd. âIn 2009 waren dat er zes, in 2010 en 2011 tien en voor 2012 zijn er vijftien gebudgetteerd. Bij veel van die beurzen stond ik zelf: zo deed ik ze in 2009 allemaal, maar in 2010 deed ik ze half om half. Dit jaar heb ik alweer in Las Vegas en Chicago gestaanâ, vertelt Hannessen. Het personeelsbestand van Nedpack bestaat inmiddels uit 35 vaste medewerkers en een tiental zzpâers.
De
innovatieve koers heeft Nedpack al diverse prijzen opgeleverd. Zo reikte Nout
Wellink, president van de Nederlandsche Bank, in 2005 de Metaalunie Strategie
award uit aan het Harderwijkse bedrijf. Een jaar later ontving Hannessen de
Linneauspenning tijdens een bijeenkomst voor het regionale bedrijfsleven. Dit
jaar was Nedpack genomineerd bij het Harderwijkse Business Event en kwam in de
categorie Industrie en Dienstverlening als winnaar uit de bus. âDie erkenning
is goed voor Nedpack, zeker als het landelijk isâ, stelt Hannessen. Inmiddels
staat in veel bedrijfsproductiehallen het logo van Nedpack op de machines.
Een deel van de activiteiten is nu ook voor particulieren interessant. Vanuit de door Nedpack geproduceerde machineafscherming is namelijk het product Wirewise ontstaan. Deze erfafscheidingen worden momenteel door Pieters zoon Kevin op de particuliere markt geïntroduceerd.
Agenda
- 10-05-2025 Funitas: Gala
- 13-05-2025 Schoolkorfbal toernooi
- 14-05-2025 Schoolkorfbal toernooi
- 23-05-2025 Klaverjassen
- 02-06-2025 Inleveringen kleding
- 07-06-2025 Unitas Pos zonwering jeugdkamp
- 08-06-2025 Unitas Pos zonwering jeugdkamp
- 09-06-2025 Unitas Pos zonwering jeugdkamp
- 11-06-2025 Inleveringen kleding
- 21-06-2025 Afsluitingsdag
Webshop
Archief
- mei 2025
- april 2025
- maart 2025
- februari 2025
- januari 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- augustus 2024